22 Ağustos 2011 Pazartesi

Infografik ve kopya çekmek bazen güzeldir...

Daha az kelime, fazlaca görsel, alengirli bir anlatım yolu...

Bilgiyi almakta ya da okumakta zorlanan insanoğlu infografikleri yarattı. Teşekkürler insanoğlu her nerede bunları yapıyorsan ve bizlere ulaştırıyorsan. Bildiğiniz üzre pek çok infografik, net ortamında dolaşmakta. Buna bağlı olarak da ilgili siteler gün geçtikçe çoğalıyor. Benim en çok beslendiğim site http://visual.ly/ . Henüz içerik üretemediğim için bu tarz grafikleri izlemekle yetiniyorum. Böylece bu tarz çalışmaların dilini ve yolunu öğrenmem netleşiyor.

Ben içerik üretemiyorum desem de, Türkiye'de hem içerik üretip, hem de güzel infografikler yapanlar çıkmaya başladı. Fakat bunların yanında gördüğüm birkaç infografik beni bu yazıyı yazmaya doğru itti. Ne demiştim başlıkta; kopya çekmek bazen güzeldir. Elbette özgün olmaktan yanayım ama, halihazırda dili ve yöntemi oluşmuş bir uygulamaya yeni bakış açıları (sıfatı yumuşatmaya çalıştım) getirmeye çalışmak hem komik oluyor, hem de Amerika'nın yeniden keşfinden öteye gitmiyor.

Bu yazıya konu olan infografikteki, yapalım da olsun görselleri ve kendini tekrar eden kelimelerin basitliği 'e arkadaş bari kopya çekseydin' demeye kadar götürdü beni. Özgün çalışmalar yaratana kadar orijinallerinden makul ölçüde esinlenmek ya da orijinalini baz almak en güzel ve kestirme yol. En azından yapmak istediğimize ulaşana kadar biraz daha kopya çekmeye devam...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder